Tuesday, June 14, 2011

Bunion ke bunian?

Ni kaki seksi berkulit kering dan berkerak aku
Masa keje memang aku pakai pump
Walaupon kengkawan suggest pakai sport shoes
Pakai pump/ flat shoes buat kaki nampak seksi dowh
Pakai sport shoes memang laa comfortable
Tapi sangat skema..
Pakai pump pon bleh lari sana sini aper..


Baru2 ni bhai tego
Kaki aku dah macam ala2 nak dapat bunion
Sebab ske pakai flat shoes..


Bunion: 
Tulang dekat dengan sendi ibu jari kaki membesar
Membonjol, seterusnya ibu jari akan condong ke ibu jari tengah


Ko ni pon bhai..
Kut nak dengki ngan kaki seksi aku..


Belek2..
Takde laa teruk sangat
Ni bukan bunion nie..
Elok align lagi jejari aku tu..
Eiii berkerak eh dalam kasut tu
Bau jangan cakaplaaa..


Ni baru bunion..
Amik picca dari google
Bajet cute eh eja picca camtu..

Ni yang aku cam ada rasa
Pakai Louboutin pegi keje nie..


Model is wearing Aldo snowdy

4 comments:

  1. buruk ko kalau kaki dah jadi bunion cenggitu.. hoih! tu lom kira kaki kering umpama kertas pasir.. mcmana la mengelakkan jadik bunion tu?

    kaki aku ok lagi la, tapi atas tumit aku mcm2 scar dah ada, kaki aku getik, nak pakai kasut mahal aje.. hehehe

    ReplyDelete
  2. selalunya pesakit kaki begini
    akan rasa berdenyut di bonggol tepi..
    jika ada rasa begitu cepat2
    ambil air cube dan letak di tempat
    bonggol.. setiap mlm
    urut seperti tekan2 kedalam dgn perlahan
    insyaAllah lama2 akan surut perlahan2

    ReplyDelete
  3. DLL: Kaki aku xde tahap bunion tu..selalu bunion ni jadik pd org yg pakai kasut ketat..sempit kan kaki xle bnapas..kepam satu hal..

    kaki aku lelagi time summer ni mmg kering ajer..dah aku pon jenis malas nak tenyeh losen sampai ke kaki..tgn xpe gak..esok2 mak mertua nak salam, tau tgn lembut ajer..jgn tgn pon mcm kertas pasir sudah

    kaki aku pon gedik gak..kasik loub terus senyap..jln bkilo2 kat soping kompleks x komplen aper..

    ReplyDelete
  4. NM: Ye ke leh urut ngn air jer..selalu tgk die kasik pakai kasut khas nak mould kan balik kaki tu..tu early stage laa tp klu dah besar sgt sampai sakit, selalu dr akan kikis tulang yg lebih tu..hazab laa tapi..org yg dgr bunyik ms die kikis tulang tu ngilu ajer

    ReplyDelete