Monday, January 9, 2012

Dilema

Aku kan bab muka tak mekap takpe
Janji muka basuh, well moisturized, toned
Tak gebu takpe janji takde jerawat
Tapi camane sekali pon aku jaga
Jerawat tetap tak segan silu nak menepek kat bawah dagu..
Baru nak hilang lebam yang lama
Jerawat baru menjelma..

Sebelum ni aku setia dengan skin food
Bagusnya skin food ni die ade banyak range
Packaging pon cantik
Bau pon sedap
Konsep makanan katakan...
Kedai pulak ala2 kawaii gitu..
Paling penting kandungan bahan kimia die less than 10%
Macam bagus plak rasa tetiba concern pasal bahan2 kimia neh..

Konon kalau pakai skin food
Boleh laa fefeling2 kulit jadik gebu macam Song Hye Gyo
Sudahnya nan hadoo..

Lagi satu
Kalau masuk kedai die
Ilmu pendinding kena cukup
Sebab kalau tak
Ko akan end up dengan membeli melebihi tahap sepatutnya

Untuk pencuci muka
Aku suka cap sawi ni
product img
Mild aje rasa..
Senang nak apply
Sap-sap soi lah
Sambil pejam mata boleh basuh muka

Toner plak skang aku pakai gold kiwi
Sebelum ni aku penah pakai perisa lemon
Perisa macam leh makan jer kan
Pastu aku penah pakai limau mandarin dan parsley
Cap sawi pon aku penah pakai jugak..

Bab moisturizer plak
Tapi skin food die tak panggil moisturizer tapi emulsion
Tapi belasah lah janji kulit ku lembab
Aku pakai gold kiwi jugak
Tekstur lembut, laju je nak apply dan tak melekit
Sesuai untuk orang yang selalu bangun lambat dan bersiap

Pastu sekarang ni memandangkan usia 3 series
Kena tambah lagi satu iaitu serum
Ni pakai cukup syarat kasik hilang rasa bersalah
Aku pakai ni
Black egg pore serum
Seram kan....
Telur hitam nak taruk kat muka
Black Egg Pore Serum
Tapi nama aje telur hitam
Bila dah tepek kat muka
Muka aku supple jer satu hari

Tapi paling best ialah BB cream die
Aku pakai cap cendawan nie
product img
Memang tak menyebabkan stress nak apply pepagi
Tak bercapuk..
Ade UV protection..
Pendek kata memang recommended
Price pon masih kira harga mampu milik laa

Tu belum kira losyen badan
Moisturising oil
Compact powder
Kepit bulu mata
Semua dari kedai yang sama..
Obses...!!
Tapi ku telah terpikat dengan packaging nya
Senang aje nak beli jiwa aku ni

Sekarang ni masalahnya
Kat sini memang takde brand ni
Selalu aku akan bawa stok cukup2 sampai ke cuti seterusnya
Memandangkan lambat lagi aku nak balik
Stok barang macam kena catu-catu
Aku terpikir nak tukar produk..

So far aku eyeing Clinique ngan Clarins jer
Dasar wanita tamak haloba..
Mana lagi elok eh..

Jangan rekemen Estee Lauder..
Tak mampu sanggup..
Tapi bila fikir balik macam tak berani jer nak amik risiko..

Semua imej adalah ihsan skin food



No comments:

Post a Comment