Tuesday, February 14, 2012

Diet laa sangat

Kalau dah namanya suka makan
Memang payah laa nak komited berdiet bagai
Wonder mana aku dapat kekuatan dulu
Balik keje pegi jogging, tak pun pegi gym
Pastu perut berdisiplin aje bab makan
Sekarang jangan mimpi laa
Baru lepas makan pon lapar lagi..

Sejak akhir2 ni pulak napesu makan aku memang agak menggila sikit
Kalau super menggila, pukul 10 malam lapar pon boleh makan nasik lagi
Pagi brekfes, in between cekelat, ais krim
Lunch nasik, nasik okeh bukan nasik putih
Tapi nasik arab
Kalau dah nasik arab komfom berminyak kan
Arab mana reti makan nasik kering
Pastu mesti ade desert-desert plak
Kurang2 karamel, tak pon cheese cake
Dinner plak nasik lagi
Ini versi Malaysia pulak
Mesti kari, asam pedas..
Cer cakap, celah mana nak kurus

Dua tiga minggu lepas berat dah turun
Tu pon sebab wiken aje aku makan nasik
Hari biasa makan bihun, sup
Masuk hari kelima aku dah rasa tidur malam pon mengigau nasik
Lepas tu, seminggu makan nasik tanpa gagal..
Seluar kembali sendat..
But blame it on hormone..

Gigih aku meluahkan perasaan tentang nasik kan
Bau nasik baru masak punya laa sedap
Tu yang tak sampai hati nak say no to nasik tu..
Beras kat sini pulak beras basmathi
Kalau dah masak siap melengkung lagi
Punya laa nak describe panjang beras
Konon kurang kandungan kanji kurang gemuk
Tapi kalau dah mencekik sampai kenyang mencungap
Memang takde harapan nak pakai baju saiz 4

Ni hari ni punya..
Gigih aku amik gambar buat bahan bukti
Bahawa aku makan sedap hari ni..

Tunggu semua orang siap makan
Baru amik gambar
Peghak sangat rupanya kalau orang berlumba2 senduk nasik
Ko berlumba2 posing depan makanan

Ini bukan untuk sorang ye
Ni untuk 10 orang makan..

Untuk keriangan berganda kena tambah dengan ini
Tapi kotaknya aja
Sebab isinya dah habis masuk pinggan memasing
Cheesecake factory ni memang berpuaka
Sedappppppp....
Makan satu slice memang tak terasa muak..
Nasib baik takde outlet kat Malaysia
Kalau ada, makin bertambah statistik obesiti kat Malaysia

Esok kite diet ye...

No comments:

Post a Comment