Friday, March 30, 2012

Paris – Diari seorang fashionista

Tajuk memang mengundang kata nista betol laaa..

Tak nak kalah….!!!

 

Dah puas berangan-angan kaya kat Eiffel

Hop on lagi bas untuk teruskan sesi jalan-jalan

Kira semalam tu survey tempat aje

 

Nak feeling jadik Prof Langdon

DSC01569

Louvre museum..salah satu bahan pameran kat sini adalah potret Monalisa

Aku buta seni.. tak reti nak interpret..

 

Katanya kalau satu pameran amik masa 3 minit untuk diamati

Ianya akan mengambil masa 4 bulan untuk khatam semua..

Ko mampu..?

Aku? Takpelah…sabit aje melancong datang sekali seumur hidup

Melainkan dah takde tempat lain nak pegi, baru aku masuk kot

 

Bapak piramid a.k.a entrance

Nampak tak manusia beratur nak masuk tu..

Tu baru separuh tu…

DSC01579

 

Lagi satu aku tak faham seni orang Paris ni

Hiasan kat tetiap bangunan mesti ade muka orang

Muka macam Pluto, Socrates tu laa

Uniknya, tetiap muka tu nampak aje sama tapi kalau perati betul2 tetiap muka tu ekspressi nya lelain

Ade yang hepi, sedih, terkejut..Aku tengok pon naik seram..

 

Banyaknya plan kat Paris aku ni free and easy saje

Lagipon dah set dalam kepala otak memang nak sopim kat Paris

Lalu haruslah menerjah ke Galeria LaFayette lepas tu…

 

Kalau nak pegi LaFayette ni eloknya bawak duit banyak..

Seronok giler tengok designer’s item..

Nak masuk LV takde nak terjah2 ye..

Nak masuk kena beratur panjang

Nanti SA akan datang entertain kite

Ramai sungguh peminat LV ni..

 

Dari Lafaytette, pindah ke sebelah pulak untuk ke Printemps

Personally, aku rasa harga kat LaFayette lagi murah dari Printemps

Tapi kat Printemps lagi banyak choice dan service kat Printemps lagi bagus pada LaFayette

Dan kitorang terus dapat claim duit kat masa shopping kat Printemps

Sementara tunggu diorang buat bil, staff printemps siap offer minum2 jus bagai

Aku pon keluarkan laa Laduree macaroon aku..

Memandangkan masatu dah dekat pukul 3 dengan tak lunchnya lagi

Tapi shopping punya pasal, makan pon lupa..

Patut laa macam xde mood jer nak pilih barang..

 

Tapi dalam pada takde mood tu kan…

Nah hasil sopiman…

 

Tangan dah berjimbit2 dengan shopping bag

Lunch kena nasik jugak ni

Jalan sikit kat belakang LaFayette kitorang jumpa restoren kebab..

Masa ni jangan kata orang, bateri kamera pon dah kong

So takde gambo kebab rice..

 

Kasut tak masuk lagi tu…

Takpe esok masih ada…

Isi kat dalam?

Intai dulu antara nampak

Sok ade masa tuan tanah buat spesel entri..

1 comment: