Saturday, May 12, 2012

Kain batik emak

Salah satu barang mak yang aku bawak adalah kain batik die

Bukan yang mak baru beli, tapi kain batik yang selalu mak pakai

So that, bila-bila aku rasa aku rindu pada mak

Aku akan peluk kain batik mak erat-erat dan tidur bersamanya

Sebab macam ada bau mak pada kain batik tu..

Mak adalah wanita yang lebih selesa berkain batik kat rumah

Sambil sapu laman pon mak steady aje pakai kain batik

 

Emosi pulak malam2 hari ibu ni

Teringat kat mak….sob…

 

Kalau aku, lepas lima minit aje kain batik dah sama paras lutut

Setiap lima minit, betulkan kain batik supaya tak terlondeh

Cukup 10 minit kain batik dah masuk almari balik

Ganti dengan seluar

 

Tiap kali aku balik, aku akan bawak kain batik mak yang lama

Dan gantikan dengan kain batik yang baru

Selain pengubat rindu pada mak, kain batik jugak digunakan sebagai alat mengelak dari kejadian melantas di atas tilam..

Kalau travel pegi mana-mana pon, aku akan bawak kain batik selai

Senang nak bersalin-salin baju..ngeeee…

 

Aku rasa itu aje kegunaan kain batik pada aku

Namanya nak pakai memang tak penah lekat lah

Pastu nak ikat satu hal..

Ade yang ikat macam orang jantan pakai kain pelikat

 

Tapi serius, tengok orang-orang sekarang

Tak ramai yang suka pakai kain batik kat umah

Agaknya sebab tu perut orang sekarang buncit aje

Sebab pakai kain batik macam pakai korset jugak

Ehhh betul ke teori ni..

Tapi kan lagi selesa pakai seluar aje kat umah

 

Berkemban pakai kain batik aje kat umah pon best jugak kan..

1 comment:

  1. alolo..ati kristal gak kwn aku sorg nih..maknenye,klu aku g jauh,kene bwk kaftan mak akulah..lgi best,koyak2 slamberr ,hahaha

    ReplyDelete