Saturday, October 29, 2011

Oud..minyak attar

To be honest
Aku bukanlaa penggemar bauan minyak attar
Selain dari bau yang super strong, minyak attar pada masyarakat melayu
Pemakainya selalu dikaitkan dengan orang tua, nak pegi masjid
Atau kenduri baca yaasin..

Pilihan perfume aku
Dan macam orang lain juga
Mesti lebih ramai orang muda pilih bauan komersil
Tak kesah laa carolina herera ke, givency ke
Cologne baby johnson pun boleh lah..

Aku pula..
Aku suka bauan manis lembut macam pleasure intense, lancome miracle
Ini memang brand loyal aku..
Agak2 bosan aku spray miracle
Agak2 miang aku tukar intense
Tak urban laa pakai minyak attar kan
Tak memasal orang ingat pak aji baru balik mekah mana laa yang lalu ni

Tapi baru ni
Agaknya hidung dah terbiasa bau
Makin sedap pulak bauan minyak attar ni
Attar tu maksudnya minyak wangi
Oud sebenarnya..minyak memang pati betul lah..
Calit sket jer bau die memang satu hari boleh tahan..

Kalau bau bersatu dengan peluh
Dalam pada tengik tu
Terserlah keseksian..
Hahahaaa..

So aku pon telah menjebakkan diri dengan membeli koleksi tersebut
Matilaa pasni...
Tiga botol aku angkat..
Tapi tak berani angkat botol besar
Gamak yang cute2 ajer
Raudhah, orange dan lagi satu tu
Aku pilih bau yg betul2 menyerlah kan kehAraban
Bau rose ade campo bau white musk sket
Walaupon hidung aku pesek
Janji bau ada..ape aku kesah..

Jenuh duk calit sana sini
Sampai aku confuse bau mana satu
Sudahnya yang mula2 tukang jual rekemen jua ku pilih
Dah macam apek hisap candu la rupa hidu kopi..

Dan walaupon lepas mandi
Bau tu ade lagi kat tangan..

Psssst:
Hari tu pegi kursus haji
Ustazah kata sunat pakai wangian sebelum niat ihram
Kalau dah dalam ihram, dah jatuh haram..
So takkan nak bawak minyak wangi yang kononnya beralkohol tu kan..

Tau pulak takut ye...


7 comments:

  1. mak saya kalau nak p mesjid siap2 la, semerbakkkkkkkkkkk satu rumah

    ReplyDelete
  2. aku kan hari tu nox, masa naik flight saudi kan, aku belek la in-flight shopping catalog tu.. mmg niat nak beli minyak attar.. sekali kau, tgk harga, masya-ALLAH.. mahaii!

    eh, ko sama taste mcm aku la.aku pun suke lancome miracle.. tapi yg pleasure intense tu aku tak pernah coba la.. aku punya alternate perfume: dior j'adore and versace, cer ko try.. kalau ko sume, maknanya sama taste ler kitewww...

    ReplyDelete
  3. lya: tu yang mallless nak pakai minyak attar tuh...memang semerbak bau nya...aku ni kalau nak calit pon beragak..

    ReplyDelete
  4. DLL: Noks...
    aku beli yang kecik sekali, ade laa dlm 5 mls aku rs dah 20 riyal..p dah berkenan punya pasal..mmg rege botol kecik dlm 5 mls tu bajet dalam sr15-25 riyal..bygkan pati tak pati tu..x berani nak beli botol besar..mahal satu hal..takut pening kepala satu hal..
    kawan aku penah tertumpah dlm henbeg, berbulan bau x ilang..dgn duit2 sekali wangi..

    aku plak, versace x penah cuba p aku ade gak jadore tu, jadore yg baru tu pon bau die seksi nok..aku dah kenyit2 mata dah kat SA tuh..kot laa nak bagi aku free sample..

    ReplyDelete
  5. Kadang Ada bau yg best bila dah lama2 pakai lembut Dan sweet je bau dia..

    ReplyDelete
  6. ohh,aku akan bau minyak2 ni time ari jumaat,dlm kelas klu yg rmi dari jeddah/mekah dlm kelas tu mmg aku rase cam ngajar kt arab,hahaha

    ReplyDelete