Tuesday, January 3, 2012

Sakit gigi

Bila sakit gigi datang

Be it pukul 3 pagi ke

Jam-jam itu lah ko rasa cam nak ketuk pintu klinik

Dan suh dentist cabut gigi yang sakit tu jam-jam itu jugak..

Lelagi kalau melibatkan gigi geraham..

Terasa pipi macam kena lempang ajer

Kebas membawa ke leher rasanya…

 

Tapi geraham ni geraham bongsu

Bukan reput atau karies tapi die tak habis keluar lagi

2 pencakar langit dah keluar

Ade lagi 2 kat belakang baru nak terhegeh2 nak keluar..

Tak pasal gusi aku bengkak..

 

Aku punya versi started since yesterday

Tapi biasa laa spesis selagi boleh tahan, tahannn

Pastu rasa sakit nak menelan..

Sah…aku dah bajet tonsillitis lagi laa ni..

Tonsil tu punya bengkak membawak ke geraham

Sekali pagi tadi bangun nak bukak mulut sikit main sakit

Tapi dalam pada sakit makan tetap macam biasa

Memekak pon sama naik..

 

Petang baru jumpa doktor

Rupanya tonsil aku OK jer

Dan die tak rasa gigi aku yang problem tapi…

TMJ atau temporamandibular joint aku inflammed

Sendi antara tulang rahang dan pipi..

Mati2 aku ingatkan tonsil aku bengkak lagi..

 

TMJ ni guna die untuk bukak tutup mulut

Bila untuk bukak tutup mulut laju je otak aku terpikir makan dan bercakap

Source: Google image

 

Patut laa nak bukak mulut suap makanan kemain siksa lagi

Terkepit-kepit aku makan breakfast oat pagi tadi

Dinner siap request megi ngn Alo flat mate..

Orang demam kan..

Haruslaa bermanja..

 

Aku teringat kawan aku si Vim dulu

Napsu serakah nak makan bigmac

Bukak mulut sebesar alam nak makan bigmac

Haa amik kau..

Tetiba TMJ die terkeluar dari orbit

Jenuh laa aku ngn Ekin urut pipi die nak masukkan balik ke tempat asal

Memasing nangis dalam gelak..

Nangis sebab kesian..Gelak sebab rasa kelakar jugak

Sadis woo kes TMJ terkeluar dari soket ni..

Kalau tak kena bertenang, mau meraung pegi hospital..

 

Ni skang aku rasa pipi aku dah bengkak sebelah

Sok aku dapat sick leave

Rehat dari bercakap doktor kata..

Hahahaaa…

 

Errrrr…doktor jugak kata

Duk depan komputer lelama pon boleh put extra pressure kat TMJ…

Seram plak dibuatnya…

1 comment:

  1. lain kali nak bg bigmac kene makan asing2. roti dulu,pastu daging, pastu selang2 seli.hahah kalau tak nanti dari jauh org nampak anak tekak kang

    ReplyDelete