Friday, February 3, 2012

Membaca jambatan ilmu

Masa kecik2 dulu mesti biasa nampak slogan ni kat sekolah kan

Tapi as we grow older makin kurang plak membaca (aku laa tu..)

Setakat baca metro je ape barang

Tu pon baca tajuk je..

 

Paling tidak, aku baca blog ajer..

Blog pon ala2 blog suka suki macam blog aku jugak..

Agaknya sebab tu makin lama aku rasa aku makin bimbo..

~sigh

 

Nak kata banyak masa terluang tak jugak

Buktinya asal wiken aje jadual aku penuh

Kalau ada masa terluang sket pon

Aku suka gam bontot depan tv tengok movie

Tak pon tido petang..

Sesekali mendapat tido petang sangat syiok..

 

So sekarang aku sedang dalam mengumpulkan kekuatan untuk kembali membaca

Mula2 kenalah pegi bookstore beli beberapa bahan nak dibaca

Harga buku kat sini serious mencekik urat karotid..

Ni campo koleksi yang dah lama beli tapi tak habis2 baca

Semua buku girl2 kan..

Alaa2 remaja gitu…

Aku kan masih remaja….winkkkk

 

Jangan laa kata aku kerek baca english novel ajer

Novel melayu pon aku baca jugak

Buktinya, novel melayu aku lagi cepat habis aku baca..

Kalau novel english ni tahap terkemut2 lipas laa nak menghabiskan

 

Tu pon hari tu ade geng2 mat saleh ajak aku join diorang buat book swap

Tapi masalahnya aku ni baru nak kumpul kekuatan baca buku balik

Kang orang dah tiga kali swap buku, aku tak khatam2 lagi

Nampak sangat kelembapan di situ kan…

 

Omputeh part membaca memang aku terkagum

Ada satu mamat tu muka memang stone habis

Tapi lunch break rilek pegi taman baca buku

Kaum kerabat diorang ni memang pantang lepa mesti membaca

Kalau aku, pantang masa terluang..

Bergosip aje kan…

Lunch break aku membaca jugak

Tapi baca blog laa…

 

Lagi satu sekarang ni kan boleh download aje ebook kat internet..

Melambak..

Nak free, bayar semua ada..

Tapi bagi aku, kasik aku setengah jam jer baca pastu komfom aku pening..

Sebab tu aku still beli buku yang ada bau kertas dan boleh dipegang..

 

Kalau travel pon aku takkan bawak banyak2, satu cukup

Tu pon baca tak habis

Alangkan flight 8 jam, 7 jam aku bantai tido

Belen lagi sejam adalah untuk makan dan membaca untuk induce tido..

Tapi baca buku kat airport kelihatan sangat cool..percayalah

Bajet macam ulat buku jer

Padahal bosan sebab takde kawan bersembang…

 

Congrats to those yang sampai sekarang masih konsisten baca buku

Bila dah terjebak membaca seriuos tak boleh berhenti

Sebab tu sekarang aku set the limit..

Malam tak on lappy sebab nak habiskan baca buku..

1 comment:

  1. aku punye tesis lagi 2 bab xsiap lg ni wehh!!! arghh!!! tulah, malas membace!

    ReplyDelete