Tuesday, February 7, 2012

Hibernating

Malas betul nak berceloteh lately
Nak kata bizi, tak jugak..
Aku jer yang buat2 bizi kat ofis..

Aku kan..selagi tak rasa macam mencekik leher
Memang akan ku tangguh-tangguhkan..
Bukan apa..aku malas nak belek2 paper yang makin menimbun kat meja..
Lagi nak melayan sugar mummy aiii sorang tu lagi..
Kejap2 carik..
Sehari tak nampak hidung kemek ke menggelupur rindu..

Baik aku bukak trip advisor ke
Belog2 percutian ke..
Forum cari ke..
Jot2 down tips and trick percutian..
To think about vacation is wayyyy more interesting than work
Tapi bila fikir ape nak buat dengan duit hasil bekerja seronok pulak..

Kalau ikutkan, hari2 aku nak updet blog
Tapi bila nak menaip hafway idea ilang..
Caner...?

Rutin hidup aku hari-hari sama
Bangun pegi keje
Huhaa huhaa hena..
Huhaa huhaa henakkk..
Pastu balik keje, tolong Kak Lo masak
Makan..
Tengok tv
Pastu tido..

Keluar malam ikut shopping trip pon jarang
Rasanya gam bontot kat katil lagi seronok sambil main restaurant story
Oh...tu hobby baru ku ye
Memasak di restaurant story...
At least aku memasak walaupun hanya di alam maya..

Kadang rasa betapa tak interestingnya hidup
Hari-hari buat rutin yang sama
Perkara menarik yang sama..
Tapi tak baik mengeluh..
Bersyukur adalah lebih baik

Semalam Maulidurrasul erk..
Seronok korang kat Malaysia ea...
Katanya cuti empat hari straight..
Kat sini, takde beza macam hari biasa..
Takde pon orang nak berarak bawak sepanduk
Aku tak rasa diorang tau semalam tu hari kelahiran Nabi
Agaknye laa..
Sebab takde sape mention pon..
Entahlah...!!
Be it maulid nabi ke, awal muharram ke
Takde beza..
Thaipusam, Chap Go Meh..
Lagi taderrrr...

Merapu je lebih kan...

Rindu ai tak..?
Nah amik gambo vain di flight room
Gambar lama semasa dagu masih kelihatan runcin..
Sekarang adalah boolat...
Tsktsktsk...


No comments:

Post a Comment