Thursday, February 9, 2012

Kecurian di Masjidil Haram

Sebelum-sebelum ni memang aku ade dengar cerita kes2 kecurian kat Masjidil Haram. Ingatkan kat masjid biasa je orang mencurik rupanya kat sebaik-baik tempat kat dalam dunia pon ade jugak manusia berhati setan.

Baru ni aku ajak Bhai temankan aku pegi buat umrah. Masa nak amik wudhu tu bhai ni letak laa beg die kat atas para. Kalau korang penah amik wudhu kat Haram ni, kat atas paip die tu ade macam para tau muat2 jer nak letak beg so Bhai pon letak laa beg die kat atas para tu. Sekali Bhai baru nak basuh tangan sampai siku, aku perasan beg bhai dah takde kat atas para..

Cer korang bayangkan lama mana sangat dari letak beg sampai ke step basuh lengan tu..Memang pro giler lah pencurik tu. Selamat isi-isi dalam beg..Siap member baru keluar duit dari ATM lagi..Duit satu hal, resident card sekali hilang..Dengan telekung sekali die amik..Tak pasal jer tinggal sehelai sepinggang. Tapi ntah ape mimpi aku hari tu plak bawak extra telekung..

Nak tak nak, terpaksa settle kan laa jugak umrah malam tu..Memang drama sungguh lah..

Tapi tu laa nak kata kan..Korang kalau nak datang sini memang kena berhati-hati. Penah dulu masa tengah tawaf ni pon beg die boleh kena bukak dan kena curik. Tau2 aje bila minum air zam-zam tengok beg terbukak..Ahhh ngeri sungguh..Memang jenis manusia tak takut Tuhan…Istighfar banyak kali..

Kalau dah hilang, nak buat polis report satu hal..Tau aje laa nak deal dengan polis bukan senang. Masalah bahasa gitu.. Bertabah je laa..

Tak masal hari tu aku dapat pengalaman pegi balai polis kat sini.. Tapi kan, kat dalam balai polis sebelah meja ade katil, depan ade tv..Cam seronok pulak polis ni sambil keje..Boleh bersantai2 gitu..

Aku rasa bulan ni pencuri tu hari-hari boleh berhablibabli bulan ni. Kesian Bhai, duit nak hantar balik lesap macam tu ajer.. Tapi bak kata makcik cleaner kat toilet tu, minta doa semoga tuhan gantikan dengan yang lebih baik..

1 comment:

  1. Nashays:
    my friend masa buat tawaf, dia kene curik duit gak.
    Urfff!.

    Take care.

    ReplyDelete