Tuesday, March 13, 2012

Chess di Amsterdam

Dah penat camwhoring kat Dam Square

Sambung lagi naik tram ke Leidseplein

Sambil survey2 jalan kat Amsterdam

Lah kecik aje Amsterdam ni

Kona kiri kona kanan dah sampai

 

Ade ape di Leidseplein..?

Ni haaa…

DSC01140

Ingatkan chess tu fix

Rupanya memang boleh main

Nasib aku tak reti main chess

Dasar malas berfikir

Main dam aji pon madang kalah..

 

Kat depan chess tu ade HRC Amsterdam

Taraaaa….

DSC01141

Tengok..

Dari cerah sampai ke gelap laa berjalan

 

Kononnya malam tu jugak nak carik I amsterdam

Tapi memandangkan dah gelap dalam gambar tak nampak

(Read: orang pompuan dua orang tak baik jalan malam2)

Maka baliklah ke hotel semula…

 

Dah sampai hotel

Tetiba rasa macam awal lagi

Awal pukul 9 malam

So dalam otak aku…tingtingting…

Jom kona ke daerah lampu merah

Tengok cik cur dalam kaca…

Macam2 bentuk ada..

Takat yang cantik, kurus, tinggi tu aku tak heran sangat

Tapi tahap nenek, yang gemok pon tak nak kalah tu yang taktahan..

Laku ke tu…

Tapi aku malu takut nak amik gambar

Tau pon takut ko ye..

 

Seram tak..?

Tak kot tapi kelakar

Siap ade bouncer tanya lagi nak man tak..

Ehhhhhh….kut aku angguk jadik ape agaknye eh..

Kaline kata kena bakar kat neraka laa..

Baiklah…

 

Sampai bilik, baju kotor pon dah menimbun

Alang2 dah dekat dengan laundry

Kitorang abwak baju kotor semua pegi dekat self service laundry

Spesel laundry ni, tepat pukul 10 malam je lampu tutup tapi mesin boleh pakai lagi

Tinggal lagi orang dari luar takle masuk

Yang ade kat dalam boleh laa keluar

 

Bila lampu dah tutup so kat dalam tu pon cam samar2 laa kan

Tinggal lagi takde lampu merah je

Agak2 kalau aku berdiri kat situ ade tak orang nak nego ye

Wakakakaaaaa…

DSC03409

Konon pas basuh baju nak carik makan

Sekali kedai makan semua dah tutup

Tinggal bar aje yang bukak..

Ape nak try barang ke..?

Ade yang mengilai tak berhenti kang…

So balik bilik makan megi

 

Letak kepala atas bantal

Baca 3 kul pon tak habis

Dah sampai ke dreamland….

2 comments:

  1. alahhh..nk tgk cik currrrrr,nk tgkkk..hahahaha

    ReplyDelete
  2. Aku dah tengok...perak giler kena lampu merah..

    Jom simpan duit kite pegi reramai...

    ReplyDelete