Wednesday, July 25, 2012

Hilang gelap timbul terang

Saje je tajuk propa…

 

Bila blogwalk, masing2 pakat tayang lauk berbuka, lauk sahur..

Aku..?

So far makan pon orang yang sediakan..

Aku kan princess..makan aje orang sendiakan..

 

Teringin nak makan macam2

Lepas tu gigit kuku

Kalau kat Malaysia bolehlaa carik kat pasar ramadhan

Kalau takde kat sini, mesti ade kat sana

Kalau hari ni jumpe tak sedap, esok mesti jumpa

Dan kalau dah jumpa yang sedap, esok boleh repeat lagi

Begitulah penangan bazar ramadan..

 

Semalam masak kuah lodeh

Dah lama teringin nak makan

Tak kisah laa raya lambat lagi

Tapi bila dah masak, ntah hape2 rupanya

Tak sanggup nak letak kat sini

 

Tapi Lo sangatlaa memberi semangat

Katanya dimaafkan sebab puasa

Tapi aku rasa orang lain pon masak jugak time puasa

Tapi rasanya tak sehazab aku masak

Kuah lodeh tu jadik macam sambal goreng..ko mampu?

Basah sikit laa tapi..

 

Viberkan gambar kuah lodeh kat mata ijau

Katanya lemak, berminyak dan mesti pedas

Dapat kau kutukan pedas juri masterchef pencen

 

Sebagai pembalasan

Sahur semalam kitorang pegi Bert;s kat Avenue bintang

Sahur masa tu pon dah dekat pukul 2 pagi

Suram aje Bert;s ni

Saje amik tempat tersorok dekat dengan TV

Tak tahan bau asap..

 

Sekali TV duk tunjuk animal planet cerita ular terbang pulak

Terus aku request tukar channel

Jadahnya aku nak makan ko pegi tunjuk cerita ular

Geli akak dik…

Channel sport pon takpe at least sambil makan boleh tengok abang ensem bersukan..

 

Nama aje 2 pagi tapi bizi macam KLCC waktu lunch

Orang Saudi punya time bulan puasa semua dah jadik tunggang terbalik

Kite pukul 9.30pm dah lepak2 kat umah pikir nak tido

Orang sini pukul 9.30 baru bangun

Jalanraya pukul 1 pagi dah lengang, kat sini kemain jem

Sana sini jem..

Lepas tu esok keje jangan heran kepala semua letak atas meja

 

Aku order Fettucine with mushroom sauce

Nak order tea ke latte ke kang ade yang mata celik sampai ke subuh kang

Tak pasal temankan abang askari jaga gate

Aku rasa puasa Ramadan ni letih bukan lapar

Tapi letih tak cukup tido..

Photo: Fettucine pasta with mushroom sauce for sahur..western laa sangat http://instagr.am/p/NeitQLgzHd/

Ehhhh tak lama lagi dah nak balik ye…

1 comment:

  1. tempting kan salmnon aku tuh,hahaha...blk nnt puas2 kite g mkn k..

    ReplyDelete