Saturday, September 15, 2012

Anjung ketam

Konon nak updet cerita raya
Walaupon esok lusa dah habis raya
Sekali card reader tak tau pegi mana
Menghilang aje barang aku nih..
Samada orang pinjam atau aku yang careless

Lagi satu ni laa masalah pakai kemere
Kemain lembab nak transfer ke pc
Kalau pakai fon kemera, pose2, buat mulut muncung, terjuih ke
Lepas tu terus upload..
Pastu pepandai laa yang terbabit tag gambo sendiri...


Ohhh balik citer pasal raya, aku feduliks aper..

Orang Malaysia kan raya sebulan
Mana boleh lawan Saudi raya sejam aje..



Balik Labuan hari tu sempat laa bawak omunni, aboji dinner kat Anjung ketam yang kengkononnya a must go place kalau pegi Labuan
Ye laa aku ni nama aje orang Labuan tapi ko tanya aku mana tempat best kat Labuan
Soheh aku blur..
Satu2nya tempat best kat Labuan yang aku tau adalah umah aku
Enuff said..

Sebenarnya aku aje yang freak nak makan seafood
Yang lain tu macam biasa2 aje
Sebab omunni punya konsep, kalau die boleh masak buat ape nak beli
Stress aku nak ajak die makan luar

Kalau aku, makan luar aje yang best
Ode makan, sambil tunggu makanan siap boleh main game kat aifon
Then makanan dah sampai, kite makan
Dah siap, bayar bil and blah
Tak payah fikir nak kemas dapo, basuh pinggan mangkuk
Amacam hebat tak tahap kemalasan aku..

Terima kasih kepada en gugel malam tu sebab bagi aku no telefon anjung ketam
So bila aku call diorang kata diorang bukak malam tu so zassss
Tapi yang selenga nya tu aku tak place ode sesiap..
Pegi anjung ketam
Family aku pon tak penah pegi jugak sebenarnya
Smapai sana kauuuuu..
Orang kemain laa ramai

Lepas tu nak duduk tak le duduk sesuka hati
Kalau ko duduk kat meja tuan kedai tu, dan dan ko kena order kat die ajer
Pulak nak jadikan cerita, ade satu aje tempat kosong yang tinggal malam tu
Dan yang menghampakan, ketam/ seafood tuan kedai tu dah stok hujung2
Sotong ade laa dua ekor
Udang pon dah tinggal last2 aje

Nak tak nak terpaksa laa ode air aje dari tuan kedai tu
Adik yang amik ode tu macam hangin aje sebab tak ode makanan dari die
Iye laa ape aje yang boleh makan kalau makanan ko dah habis..
Bila tanya semua habis..
Anjung ketam ape namanya kalau ketam pon takde..
Sudahnya aku pon tak sure kedai mana yang aku tepon memula tadi

Then aku amik ode dari kedai lain
Dan order udang goreng tepung dan ketam masak cili dari kedai lain
Malam tu memang tokey kedai tu untung besar sebab
Gerai die aje yang ade macam2
Siap ade customer ode lobster dekat satu kilo lagi

Aku ingatkan anjung ketam ni restoren
Rupanya food court
Dalam tu ade laa dua tiga kedai makan orang berniaga
Servis pulak lambat nak mamfus
Bayangkan nak ode dua benda tu aje lebih satu jam menunggu
Aku sampai dah bosan main temple run masa tu
Nak ode nasik goreng pulak, tukang masak masih cuti raya
Lagi dabel hangin..


Jangan tanya gambo makanan
Atas tu pon aku gugel aje
Aku dah pening2 kepala sebab lapar

Makanan nak kata sedap meletup takde laa jugak
Biasa aje..
Yang jual air pon kedek ais
Makan laa dengan perasaan sembab
Bila kata nak kensel die kata tengah masak
Sudahnya malam tu semua orang bad mood

Satu yang best makan kat sini kau rasa suasana nya
Mengadap laut then boleh dengar bunyi ombak rindu
Tapi bila dah namanya laut, nyamuk pon kenduri laa
Boleh rasa macam2 perisa darah

Seafood pulak boleh katakan fresh
Sebab depan mata ko die tangkap krustasia2 tu semua dan timbang
Tapi bila masak isi semua kecut
Aku agak, tu ketam bela
Yang dah beberapa hari duk dalam akuarium
Bukan yang baru tangkap

Ada lagi satu restoren dekat2 dengan anjung ketam ni
Terumbu warisan
Yang ni aku penah pegi dan makanan pon ok laa
Pakkal je malam tu terumbu warisan ade function and aku tak penah pegi lagi anjung ketam ni
Konon nak terai sekali...ampesssss..

Namanya nak repeat lagi
Tidak..
Harga pon agak  mahal dengan apa yang kitorang makan malam tu
Bukan berkira ke haper
Kalau makan sedap, mahal camne pon ko akan diam kan sebab puas makan
Ini....
Hmmmmm

Aku makan seafood kat Abdullah Chan (eh betul ke ni) lagi sedap
Dan harga berbaloi...

No comments:

Post a Comment